עבודת שורשים משפחתית

עבודת שורשים משפחתית

בינינו, עבודת שורשים היא לא המשימה הכי מתאימה לגיל 13-12.
ובכל זאת, משמעות חקר השורשים או לפחות מודעות מסוימת לקיומם, משתלבת בטקס המעבר בין ילדות לבגרות יותר מאשר בטקסי מעבר אחרים במעגל חיינו.
לדעתי, עבודת שורשים צריכה להיות מוגדרת כמשימה משפחתית ולא של ילד או ילדה על סף גיל ההתבגרות. לא בכדי לעתים קרובות אימהות אכן לוקחות על עצמן את המשימה ויוצרות עבודה לתפארת. אימהות מסוימות הופכות את העבודה למחקר מעמיק ואת המחקר לספר. כדי שהילדים יישארו בכל זאת בתמונה, וההורים לא ייכנסו ללחץ מיותר וגם ייהנו מגיבוש משפחתי – הדבר הנכון יהיה להתמקד בנושא מסוים, שעשוי לעניין את ההורים ולחבר את הילדים. קחו תמה אחת וקלפו את השכבות בכוחות משותפים, תוך חלוקת עבודה בין כולם. לדוגמה – בואו נגלה ונחקור את המקצועות, את העיסוקים ואת תחומי המומחיות במשפחה.
הילדים יבדקו כל עיסוק לגופו – מה הוא אומר על האדם, אילו מיומנויות ותכונות נדרשו/ת כדי לעסוק בתחום? איך למדו/לומדים את המקצוע? האם אני הייתי יכול/ה לעסוק בו היום? כן או לא, למה? האם הייתי בוחר/ת במשהו דומה? זה מתאים גם לי?
וההורים יבחנו מגמות – האם במשפחה שלנו היו מקובלים שינויי קריירה במהלך החיים או דבקות במומחיות ספציפית אחת לאורך כל החיים? אם קיימים מקצועות דומים במשפחה, מה המכנים המשותפים?
אשמח אם תאמצו ואחרי שתנסו – שתפו אותי בתובנות.

השאר תגובה





תוכן מוגן - לא ניתן להעתיק!

צרפי אותי לרשימת התפוצה לקבלת הצעות וטיפים לתיעוד