ספרונים אוטוביוגרפיים לילדים

ספרונים אוטוביוגרפיים לילדים

אוטוביוגרפיה בגיל הרך?

ילדים צעירים נהנים לחזור ולהאזין לאותם סיפורים שוב ושוב. לא במקרה הם מבקשים את הקריאה החוזרת, היא מאפשרת להם להתעמק בפרטים, להקשיב למילים, הם מתבוננים בתמונות ומעבדים את המידע. על אחת כמה וכמה, כשגיבור הסיפור הוא הילד המאזין עצמו. כשהסיפור מוכר להם מהחוויה האישית, הם אוהבים לחזור ולהיזכר בו, ולספר עליו בעצמם. ילדים זקוקים לשיקוף הזה מבחינה רגשית וקוגניטיבית.

כדי להעשיר את כישורי השפה, את יכולות ההבעה וכדי להגמיש את הדמיון ואת יכולות החשיבה של ילדינו, נוכל לבחור מתוך ערמות התמונות את אלה שצילמנו בטיול בחיק הטבע, או באירוע משפחתי, או תמונות סביב נושא מסוים. למשל: המשפחה שלי, משחקים שאני אוהב, יום הולדת, הכיף שבאוכל, חיבוקים, ים... וכו'. מומלץ שילד אחד יככב בסיפור, גם אם בתמונות מופיעים ילדים נוספים. בנו סביב התמונות סיפור פשוט, התאימו את כמות התמונות ואת העלילה לגיל הילד.

בהרצאה "היה הייתי פעם..." תיארתי ופירטתי את תהליך ההכנה ואת אופן שיתוף הילדים בתהליך.
למי שאין סבלנות או זמן, אאמלק:
האפשרות הידנית – הדפיסו את התמונות ואת הטקסט, גזרו והדביקו על בריסטול צבעוני חתוך לדפים בגודל 15/15 ס"מ, ניילנו בקפסולציה (לימיניציה) וכרכו בספירלה (עם סליל מתכת או פלסטיק. שימו לב שלא יישארו קצוות חדים).
האפשרות הדיגיטלית – עצבו ספרון בעזרת אחד מאתרי האלבומים הדיגיטליים.

מתקבל ספרון שהילדים יאהבו מאוד לדפדף בו הלוך ושוב, ספרון אוטוביוגרפי שמחזיר אותם להיסטוריה האישית שלהם. מבחינתנו הכול קרה רק שלשום, לפני חודש או שנה, אבל בשבילם זה היה פעם, נורא מזמן. חוץ מזה, זו גם מזכרת נהדרת לכולנו – מרגעים יקרים בחיים.

השאר תגובה





תוכן מוגן - לא ניתן להעתיק!

צרפי אותי לרשימת התפוצה לקבלת הצעות וטיפים לתיעוד